Notos’un yeni sayısını Meltem Gürle hazırladı

Her yıl bir sayısını bir muharrir editöre teslim eden ve onun editörlüğünü şartsız kabul eden edebiyat mecmuası Notos’un bu yılki konuk editörü edebiyatçı ve felsefeci Meltem Gürle. Notos’un bu sayısındaki mevzu başlığını “Edebiyat ve Yürüyen Kadınlar” olarak belirleyen Meltem Gürle, sunuş yazısında, “Bu sayıda hem yürüyüşün tabiatına dair düşünmek hem de yürüyen kentli bayanların edebiyat ve sinemadaki temsillerine yakından bakmak istiyoruz” diyor. Evrakta Meltem Gürle, Burcu Alkan, Seval Şahin, Çimen Günay-Erkol, Aylin Vartanyan Dilaver, Banu Karakaş, Aslı Kotaman’ın yazıları; Birgül Oğuz ile bir söyleşi; Virginia Elena Patrone, Vuslat Çamkerten ve Hazal Kırımlı’nın desenleri yer alıyor.

Notos’un bu sayısında Meksikalı müellif Brenda Lozano ile Türkçedeki birinci kitabı ‘İdeal Defter’ hakkında bir söyleşi, Aganta kısmında günümüz edebiyat dünyasına ve şimdiki kitaplara dair yazılarıyla Alper Güngör, Aslı İdil Kaynar, Başak Bingöl Şanlı, Esin Akşar, Fulya Kılınçarslan ve Pınarnaz Eren yer alıyor.

“Bir Muharririn Seçtikleri” kısmında Doğu Yücel okunmasını zarurî gördüğü kitapları, Murat Çelik ise en çok etkilendiği muharriri nedenleriyle birlikte Notos’a anlatıyor. Kadire Bozkurt ve Burcu Kapu kısa sorulara kısa karşılıklarla kendi müelliflik serüvenlerini ve yayımlanan son kitaplarını anlatıyor. “Foto-Yazı” kısmında Ed van der Elsken’in fotoğrafını Anıl Mert Özsoy kısa bir anlatıyla yorumluyor. Kitaplık kısmında Şenay Eroğlu Aksoy Aziz Avcı’nın İnceldiği Yerden Başlamak isimli hikaye kitabını, İlkay Koç Antoine de Saint-Exupéry ve Consuelo de Saint-Exupéry’nin Mektuplar’ını, Serkan Parlak Daryo D. Beskinazi’nin Kafesperest isimli hikaye kitabını, Banu Yıldıran Genç İhtilal Koçak’ın Nergis Hanım Hakkında Kimi Şeyler isimli romanını inceliyor. (KÜLTÜR SANAT SERVİSİ)

Notos’un bu sayısında hikayeleriyle yer alan muharrirler: Kate Chopin, Elisabeth Langgässer, Semih Gümüş, B. Nihan Eren, Ekin Deniz Kuzu, Çiler İlhan, İbrahim Alaş, Serdar Aysev, Osman Gür, Yalın Gündüz, Ömer Kaya.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*